IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те най-удобни екстри в съвременните автомобили

Някои от тях вече са задължителни за всички модели

10-те най-удобни екстри в съвременните автомобили

10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Пуританите вероятно са на мнение, че без половината от тези допълнителни опции спокойно може да се мине. Някои дори стигат дотам да твърдят, че те излишно разглезват шофьорите. Факт е обаче, че в реалния живот тези екстри са много полезни и вече трудно можем да минем без някои от тях.

Подгряване и вентилация на седалките

Подгряването на седалките се появява за първи път при Cadillac Eldorado през 1958 г., а вентилацията – при Saab 9-5 през 1998 г. Първото изглежда напълно излишно, при това най-вече през студената зима. Тогава шофьорът пали автомобила и 10-ина минути го чака да загрее, докато той самият го чисти от снега. В това време в купето влиза топъл въздух и седалките не са ледени. Въпреки това, няма как да се отрече, че да седнеш в меко и топло кресло, е далеч по-удобно отколкото на твърдите като камък седалки.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Вентилацията на седалките също е много полезна, най-вече при голяма жега. Тогава климатикът не може да помогне заради залепващата за гърба кожена седалка. А не върви да отидеш на бизнес среща с мокра от пот риза. Прохладният въздух от седалката не само помага подобен проблем да бъде избегнат, но и кара шофьорът да се чувства добре при всякакви условия.

Автоматично превключване на светлините от къси на дълги

Тази система се появява през 2009 г. при Mercedes-Benz E-Class, но първите опити са направени още през 50-те години на миналия век с автомобили Cadillac и Oldsmobile. Те са оборудвани със специални датчици, които пращат сигнал за включване на дългите светлини през нощта. Проблемът обаче е, че няма как фаровете да бъдат „научени“ да не заслепяват идващите отсреща водачи.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Едва в началото на първото десетилетие на новия век тази технология става факт. Първоначално фаровете са ксенонови, като се използва сложна система от завеси. Едва след като главните фарове получават светодиоди, нещата се улесняват. При нужда диодите гаснат или се затъмняват, като образуват петно със сложна форма и ясно очертани граници.

Достъп без ключ

Тази технология се появява за първи път през 1989 г. при Mercedes-Benz S-class W220. При нея основното удобство е, че не трябва да вадиш ключа от джоба или от чантата си, а директно протягаш ръка към дръжката и се качваш в автомобила. После сядаш, натискаш бутона и стартираш двигателя.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Всъщност системата Keyless Entry е разработена от специалисти от компанията Siemens през 90-те години на миналия век, като по-късно е продадена на концерна Daimler. Първоначално тя се появява при луксозните автомобили, но в наши дни е широко разпространена. Разбира се, срещу доплащане.

Памет на седалките и волана


Гасиш двигателя и седалката се изтегля назад, а воланът се повдига нагоре. Всичко това улеснява напускането на автомобила. После слагаш ключа и седалката и воланът се връщат в старото си положение. При това могат да бъдат запомнени няколко позиции, което е особено полезно, ако автомобилът се кара от повече хора с различни ръст и килограми.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Тази технология се появява още през 1957 г. при Cadillac Eldorado Brougham. Масово обаче се появява при компанията Lexus, която я предлага като опция на модела си LS в края на 90-те години. По-късно е включена в базовото оборудване на автомобилите.

Навигационна система

Вече почти всеки един нов автомобил се предлага с навигация като опция. За първи път системата се появява през 1986 г. при Toyota Soarer GT-Limited. В ваши дни тя е безценен помощник, когато трябва да стигнеш от точка А до точка Б, особено на непознати места.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Напоследък навигацията бе приспособена за работа с интернет, което е допълнително улеснение, защото може да покаже и къде има задръствания и как е най-лесно да бъдат избегнати. Вярно е, че тази система струва доста скъпо. Далеч по-лесно е да качиш програма за навигация на смартфона си и да я ползваш на пътя.

Следене на „мъртвите“ зони
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Технологията дебютира при Volvo S80 през 2005 г., като е много полезна, защото В-колонката често може да „скрие“ приближаващия автомобил. Той не се вижда нито на вътрешното огледало, нито на страничните, което може да предизвика инцидент. Затова е измислена технология, която следи „мъртвите“ зони и предупреждава шофьора със звуков или светлинен сигнал.

Сензорна система за отваряне на багажника

Тази системата е особено полезна когато ръцете ви са заети с багаж. Трябва само да протегнете крака си под задната броня и капакът на багажника автоматично се отваря.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
За първи път технологията се появи при германските премиум автомобили през 2010 г., но от Ford твърдят, че системата е измислена от тях. Факт е, че във Ford я усъвършенстваха и вече багажникът не само се отваря, но и се затваря.

Проекционен дисплей


През 1988 г. дисплей на предното стъкло се появява при Oldsmobile Cutlass Supreme. Тази система е полезна не толкова заради комфорт, колкото за безопасност при движение. Тя позволява проектирането на актуална информация на предното стъкло или на прозрачен дисплей пред очите на водача. Така на него не му се налага да отмества поглед от пътя.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Първите проекционни дисплеи се появяват на самолетите от Втората световна война, но едва в края на века достигат до автомобилите. Системата дебютира при Oldsmobile, но въпреки това не става популярна. Едва 10 години по-късно е поставена на Chevrolet Corvette, след което е забелязана от всички премиум-марки. Вече е налична и при по-достъпни модели.

Система за кръгово наблюдение

Всички камери и парктроници всъщност представляват допълнителни очи за водача. Те са особено полезни при маневриране в тесни пространства, където всеки сантиметър е много ценен. Системата за кръгово наблюдение обаче помага не само да виждате всичко, което се случва встрани от автомобила, но и предлага поглед отгоре.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
За първи път тази технология се появява при Nissan Elgrand през 2007 г. После системата е приета от Mercedes, BMW, Land Rover, Toyota и Volkswagen, които я слагат на по-скъпите си модели. През 2010 г. обаче Nissan отново изпреварва всички, като предлага системата като опция за по-достъпния Qashqai.

Автоматично затваряне на вратите с вакуум

Няма нужда да се блъска вратата, което често правят жените и малките деца, след като слязат автомобила. Просто леко я побутваш (или съответно я придърпваш, ако си в колата) и за останалото се грижи автоматичната система.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
В наши дни с подобна технология разполагат по-скъпите автомобили, като засега масовата й поява изглежда доста далеч. За първи път обаче вакумът на вратите се появява през 1991 г. при Mercedes-Benz S-class W140.

Снимки: Интернет
 

0 от 500
  • #57
    3 rate up comment 6 rate down comment
    МИСЛЕТЕ ЧИСТО ( преди 9 години )
    Тъй като често пъти мастурбацията е свързана с нечисти представи и похтливи мисли, ние трябва да избягваме тези мисли, както казва и текстът в Матея 5:27,28: Чули сте, че е било казано: Не прелюбодействай.Но Аз ви казвам, че всеки, който гледа жена, за да я пожелае, вече е прелюбодействал с нея в сърцето си.Ние трябва да се тренираме да мислим положително и чисто: всичко което е чистотова зачитайте (Фил.4:8)
  • #56
    2 rate up comment 1 rate down comment
    МАСТУРБАЦИЯТА Е ГРЯХ ( преди 9 години )
    Самозадоволяването, което понякога се нарича онанизъм или мастурбация, е способ за постигане на сексуално удовлетворение от половия акт.Доста странно, Библията не отделя специално внимание на този въпрос. За да илюстрират Божието недoволство от тази практика, много хора използват историята с Онан от Битие 38:1-11. Когато братът на Онан умрял, според брачния закон на онова време Онан трябвало да се ожени за вдовицата, своята снаха, и да създаде деца вместо брат си.
  • #55
    2 rate up comment 0 rate down comment
    МАСТУРБАЦИЯТА Е ГРЯХ ( преди 9 години )
    Но тъй като тези деца нямало да бъдат негови, Онан отказал да се подчини и изливал семето си на земята. Заради това негово непокорство Бог го е убил. Трябва да кажем обаче, че това не е пример за мастурбация, а за неподчиниение.Макар и да няма текст от Библията, който изрично да разглежда въпроса за самозадоволяването, има няколко пасажа, които дават някаква информация за добросъвестния вярващ. Ето някои от тях
  • #54
    2 rate up comment 1 rate down comment
    МАСТУРБАЦИЯТА Е ГРЯХ ( преди 9 години )
    Никъде в Библията не се говори за мастурбацията, нито се посочва дали е грях или не. Фактът, че не се споменава в Библията, не означава непременно, че мастурбацията е нещо правилно и добро. В Словото се казва, че като християни ние не трябва да правим нещо, което дори и само да наподобява сексуална нечистота (Ефесяни 5:3). Не разбирам как мастурбирането може да издържи на подобен тест.
  • #53
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До бъчваря? ( преди 9 години )
    Как така изписваш толкова дълги постове като в полето може само до 500 символа?
  • #52
    3 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Абе съгласен съм, но всеки си има различни разбирания за необходимите екстри. Аз съм се докоснал до голяма част от тях и казвам, че безсмислените неща са малко. По-добре да ги има, пък дали ще се ползват е друг въпрос. Аз казах кои ползвам често и кои ме кефят. За ел.стъклата само ще допълня, че не е достатъчно просто да са ел.стъкла. Необходими са и при тях няколко автомоатични функции, като например автоматично затваряне или затваряне с едно докосване на бутона. Без тия неща е все едно дали ще е с ръчка или не. Поне за шофьорското стъкло. А за автоматика бих казал, че лично на мен ни най-малко не ми липсва. @Triforce, къде тръгна да сравняваш Форд с БМВ? Макар че Форд са пионери във въвеждането на много системи масово. Примерно надуваемите колани за задните седалки, които все още са само при Форд, а скоро и Мерцедес заявиха, че ще ги въвеждат. Или пък системата за автоматично спиране в града, която най-напред бе въведена при Фокус в тоя клас. Изобщо, във Форд са с една идея пред останалите конглокенти, що се отнася до нови екстри, но пък има и такива, които липсват при тях. Примерно подгряване на волана, което също не е безсмислена екстра зимата. При положение обаче, че Фолксваген и Опел не предлагат безключов достъп в малките си автомобили, то моя избор е ясен по дефолт, нали? Ако има система, без която не бих взел следващата си кола, то тя е точно безключовия достъп. Точка.
  • #51
    7 rate up comment 1 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 9 години )
    Останалите екстри са готини ама ако можееш да си ги позволиш. За мен неща като колата да се паркира сама (защото "шофьора" не може), автоматични къси-дълги и т.н. са пълни глупости. Те са за некадърници и няма какво да ги коментираме.
  • #50
    5 rate up comment 0 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 9 години )
    Статията е за екстри в колите а вие спорите за кораби и подводници! Сега по въпроса. Най-важните екстри са климатика, ел. стъклата и автоматика. При динамичния ни живот това са нещата които се използват най-много и за по-вечето коли са стандарт. Подгряването на седалките също е супер ако живееш в студент климат. Мъртвата точка, автоматичното спиране при препятствие на пътя и др. спомагат за намаляване на катастрафите и жертвите на пътя.
  • #49
    3 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    abe za korabite e sporno koi gi pravi po-dobre...pri polojenie, 4e 90% ot cargo korabite dnes se stroqt v china i s. korea...ina4e, nai-dobrite pasajerski korabi sa stroeni v finland i germany! fakt!
  • #48
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Почти всяка екстра е измислена от Американците